بیماری, دانستنی, کودک

برای سرفه کودکان چی خوبه؟

سرفه خشک و سرفه خلط دار

قبل از این که به موضوع اصلی مقاله یعنی برای سرفه کودکان چی خوبه؟ بپردازیم، خوب است ابتدا با این عارضه و دلایل معمول آن آشنا شویم. سرفه کردن یک بخش مهم از سیستم دفاعی بدن ماست؛ در واقع سرفه به بدن کمک می‌کند تا از شر میکروب‌ها و عوامل محرک مضر راحت شود.

سرفه انواع مختلفی دارد، از جمله سرفه خشک و سرفه خلط دار. با سرفه خشک، خلطی مشاهده نمی‌شود، در صورتی که هنگامی که دچار سرفه خلط دار شذه‌ایم، خلط هایی که در دستگاه تنفسی ساخته می‌شود، همراه سرفه خارج میشود و یا در صدای سرفه کردن تاثیر می‌گذارد.

توجه کنید که سرفه کردن به صورت گهگاهی، موضوعی طبیعی است، اما سرفه ادامه‌دار می‌تواند نشان از بیماری یا مشکلی پزشکی باشد. طبق تعریف، سرفه‌ای که طول آن کمتر از ۳ هفته باشد سرفه حاد و سرفه‌ای که در کودکان بیشتر از ۴ هفته (در بزرگسالان ۸ هفته) ادامه داشته باشد، سرفه مزمن در نظر گرفته می‌شود. به هر حال، اگر سرفه کودک شما بیشتر از ۱۰ روز طول کشید یا با علائم دیگری مانند تب، سردرد، درد قفسه سینه و گیجی همراه شد، حتما به پزشک مراجعه کنید. در بخش آخر پس از این که گفتیم «برای سرفه کودکان چی خوبه»، در این رابطه دقیقتر صحبت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *